Jak zablokować Google Ads? Google Ads to pojęcie, które dla wielu osób brzmi nieco enigmatycznie. Nie każdy więc zdaje sobie sprawę, jaka jest jego definicja. Można jednak zaryzykować stwierdzenie, że z pojęciem tym spotkał się niemal każdy z nas. Dobrze byłoby więc dowiedzieć się, czym jest właściwie Google Ads. Wiele osób będzie interesowało się również i tym, w jaki sposób Google Ads wyłączyć. Trzeba bowiem przyznać, że wiele osób denerwuje się z powodu ciągłych i niechcianych reklam.

Google Ads – co to właściwie jest?

Jak już zaznaczono na wstępie, pojęcie Google Ads brzmi dość tajemniczo. Niemniej jednak, nie jest ono tak skomplikowane jak mogłoby się niektórym na pozór wydawać. Warto byłoby zdawać sobie sprawę z tego, iż Google Ads wyparło wcześniejsze Google AdWords. Pod pojęciem Google Ads kryje się tak naprawdę system reklamowy Google. Za datę jego uruchomienia uważa się 23 października 2000 roku. Dzięki Google Ads możliwe stało się wyświetlanie w wyszukiwarce tak zwanych linków sponsorowanych. Wcześniej takich możliwości po prostu nie było. Należałoby zaznaczyć, iż zyski, które generuje usługa Google Ads nie są podawane do jakiejś szerszej wiadomości publicznej. To, jak wiele udaje się na niej zarobić jest więc owiane swoistą tajemnicą. Niemniej jednak, można podejrzewać, że zarobki są całkiem spore. Dobrze jest zdawać sobie sprawę z tego, iż możliwe jest tworzenie linku sponsorowanego Google Ads na dwa różne sposoby. Można po pierwsze wybrać słowa kluczowe, dzięki którym reklama zostanie wyświetlona. Możliwe jest także wybranie konkretnych witryn internetowych, na których będzie wyświetlana konkretna reklama. Specjalista Google Ads Adam Grabowski oferuje możliwość skorzystania z różnego rodzaju kampanii reklamowych. Mogą być to między innymi kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie wideo, a także kampanie promujące różnego rodzaju aplikacje.

W jaki sposób można wyłączyć Google Ads?

Bardzo wiele osób zastanawia się nad tym, w jaki sposób można wyłączyć Google Ads i czy jest to w ogóle w zasięgu naszych możliwości. Otóż okazuje się, że jest to możliwe, jeżeli jest się administratorem konta Google. Jeżeli chcemy wyłączyć Google Ads dla konkretnych użytkowników, musimy wykonać pewne określone działania. W pierwszej kolejności należy dodać konta tych użytkowników do tak zwanej jednostki organizacyjnej. Następnie, należy podjąć próbę logowania w konsoli administracyjnej Google. Trzecim krokiem będzie wyłączenie Google Ads poprzez kliknięcie w opcję “wyłączone dla wszystkich”. Następnie należy rzecz jasna utrwalić, a więc zapisać swój wybór. google-kampania-dynamicznaOkazuje się więc, że wyłączanie Google Ads nie należy do najtrudniejszych zadań. Powinien więc poradzić z nim sobie każdy, kto ma taką potrzebę. Nie ulega wątpliwości, że włączanie Google Ads również nie powinno nastręczać trudności. Ważne jest z całą pewnością to, aby potrafić sprawnie włączać oraz wyłączać reklamy, kiedy nam na tym zależy. Jeżeli zapomnimy jak to się robi, wystarczy skorzystać z przejrzystej instrukcji. Na szczęście, polecenia są bardzo czytelne i proste do wykonania. Niemniej jednak, zawsze możemy poprosić o pomoc kogoś doświadczonego, jeżeli nie wiemy, w jaki sposób wyłączyć Google Ads. Jak jednak powszechnie wiadomo, trening czyni mistrza w każdej z dziedzin. Kiedyś dojdziemy więc do wprawy we włączaniu i wyłączaniu Google Ads.

Co jeszcze warto wiedzieć?

Warto bez wątpienia zdawać sobie sprawę z tego, czym jest Google Ads oraz w jaki sposób można je włączyć i wyłączyć. Na tym jednak nie koniec. Dobrze byłoby również mieć świadomość tego, czym jest wynik jakości Google Ads. To pojęcie jest jeszcze bardziej obce większości z nas niż pojęcie Google Ads. Tymczasem okazuje się, że to nic innego jak działania mające na celu pomiar trafności reklamy w Google Ads. Bez tych działań niemożliwe będzie określenie tego, czy reklamy są trafne czy też nie. Wiele osób zastanawia się jednak nad tym, w jaki właściwie sposób badana jest trafność reklam. Okazuje się, że badana jest ona na podstawie tak zwanego współczynnika klikalności. Jest to tak naprawdę stosunek procentowy liczby kliknięć do liczby wyświetleń. Warto zdawać sobie sprawę również z tego, że istnieją rozmaite wyniki jakości Google Ads. Wśród najważniejszych z nich można wyróżnić między innymi wynik jakości strony docelowej reklamy, a także wynik jakości na poziomie słów kluczowych. Należałoby zdawać sobie także sprawę z tego, jakie są rodzaje reklamy Google Ads. Na pewno wyróżnić należy tutaj tak zwane tekstowe reklamy, które pojawiają się w wyszukiwarce Google. Najczęściej trzeba w nie kliknąć, aby móc ujrzeć ofertę adresowaną do klienta. Kolejnym rodzajem reklam jest reklama banerowa, która umożliwia już pojawienie się reklamy graficznej na stronie internetowej. Nie jest to więc tylko i wyłącznie reklamowanie czegoś przy pomocy tekstu. Trzecim rodzajem reklam są reklamy określane jako kampanie produktowe. Dzięki nim możliwe staje się zaprezentowanie wszystkich produktów znajdujących się w ofercie jakiegoś sklepu internetowego. Reklamy te określane są jako Google Shopping. Ważne są także usługi specjalisty ds SEO Grabowski Adam.