Fryzjer mobilny jak założyć? Jeśli jesteś fryzjerem, który jest zmęczony pracą w salonie i chcesz pracować dla siebie, to mobilne fryzjerstwo może być dobrym sposobem na rozpoczęcie własnej działalności bez konieczności posiadania własnego lokalu. Mobilny fryzjer skutecznie udaje się do swoich klientów i strzyże, farbuje lub stylizuje im włosy. Może to być zwykłe rutynowe strzyżenie i stylizacja, lub może być na specjalne okazje, takie jak stylizacja włosów na wesela, studniówki i inne wydarzenia, gdzie klient nie chciałby robić wycieczki do salonu.

Przygotowanie do pracy 

Fryzjer mobilny jak założyć?

Fryzjer mobilny jak założyć?

Pierwszą rzeczą, której będziesz potrzebował, aby rozpocząć działalność jako mobilny fryzjer, są oczywiście odpowiednie narzędzia. Potrzebny Ci będzie sprzęt fryzjerski jakości salonowej, w tym nożyczki i grzebienie, profesjonalnej jakości suszarki do włosów, prostownice i lokówki oraz odporne na wybielacze ręczniki salonowe. Zainwestuj w narzędzia, których potrzebujesz i naprawdę je poznaj, abyś mógł uzyskać fantastyczne rezultaty bez poczucia, że eksperymentujesz! Jeśli chcesz oferować takie rzeczy jak farbowanie to będziesz musiał również znaleźć dobrego dostawcę tego rodzaju chemikaliów. Oczywiście, oprócz posiadania wszystkich narzędzi, będziesz potrzebował profesjonalnie wyglądającej walizki, w której będziesz mógł je przywieźć do klientów, a także własnego samochodu. Być może da się prowadzić działalność jako mobilny fryzjer bez samochodu, ale będzie to o wiele trudniejsze.

Kiedy po raz pierwszy zaczynasz, musisz zdobyć kilku pierwszych klientów, aby rozkręcić interes. Załóż swój profil w mediach społecznościowych i stwórz ulotki reklamujące Twój biznes. Wydrukuj wizytówki i daj kilka znajomym, którzy mogą być chętni do przekazania ich innym ludziom, których znają. W tym okresie, skonfiguruj kalendarz pomocą aplikacji lub jakiegoś oprogramowania, dzięki czemu błyskawicznie zarezerwujesz terminy dla swoich nowych klientów. Powinieneś mieć już opracowany cennik, więc możesz odpowiedzieć na wszelkie zapytania szybko i profesjonalnie.

Organizacja czasu i pracy

Zarządzanie czasem to jedna z najważniejszych umiejętności mobilnego fryzjera – i jedna z najtrudniejszych do opanowania, kiedy Twoi klienci są rozrzuceni po całym mieście, a na dodatek walczą z Tobą ogromne korki, szkolne wycieczki i fotoradary. Kluczem jest pozostawienie odpowiedniej ilości czasu na umówione wizyty. Wtedy masz pewność, że nie spóźnisz się i nie zawiedziesz tym samym swoich klientów. Pamiętając, że Twoi klienci są Twoim najważniejszym aktywem, musisz nabrać nawyku robienia wszystkiego, co w Twojej mocy, aby utrzymać swój biznes. Skąd będziesz wiedział, że tracisz klientów? Musisz prowadzić pewnego rodzaju bazę danych, abyś mógł ją regularnie przeglądać i sprawdzać, kto aktualnie rezerwuje spotkania, a kto wypadł z obiegu.

Prosty arkusz kalkulacyjny to wszystko, co jest potrzebne. Stwórz kolumny z nazwiskami i adresami swoich klientów – raz w tygodniu aktualizuj swój arkusz kalkulacyjny. Sprawdzaj, czy Twoi klienci regularnie umawiają wizyty.  Nigdy nie zapominaj o swoich byłych klientach. Są oni dla Ciebie o wiele cenniejsi, niż zdajesz sobie z tego sprawę. Odzyskanie ich może być o wiele tańsze niż pozyskanie nowych klientów, którymi można ich zastąpić, poprzez kosztowną reklamę lub promocje. Twoi poprzedni klienci wypróbowali Cię, znają Cię i wiedzą, że jesteś profesjonalny i wykwalifikowany. Niezależnie od tego, jakie są powody ich odejścia, jest szansa, że uda Ci się ich odzyskać.

Wszystkie za i przeciw

Oceń własne motywacje i możliwości i odkryj, czy praca na własny rachunek jest dla Ciebie. Poznaj plusy i minusy prowadzenia własnej firmy, zanim się na nią zdecydujesz. Zapoznaj się z implikacjami podatkowymi i prawnymi związanymi z samozatrudnieniem i naucz się wszystkiego o planowaniu. Kto jest Twoją konkurencją? Jak będzie się nazywać Twoja firma? Odpowiedz na wszystkie te pytania i stwórz biznesplan, który będzie Ci służył jako przewodnik – lub jako sposób na zdobycie cennych inwestycji. Wykorzystaj wszystkie dostępne narzędzia, aby zbudować bazę biznesową. Reklama, referencje, ulotki, rabaty, plakaty i oferty specjalne – naucz się, jak z nich korzystać, aby przyciągnąć klientów z wielu źródeł. Rozważ budowę strony internetowej i obserwuj, która forma reklamy działa najlepiej.  Zawsze dbaj o to, aby Twoi klienci byli zadowoleni. Poznaj powody, dla których fryzjerzy tracą klientów i dowiedz się, jak uniknąć typowych pułapek. Stań się ekspertem w obsłudze klienta dzięki kwestionariuszom, newsletterom..

Bądź przygotowany na trudne sytuacje i naucz się radzić sobie z nimi spokojnie i pewnie. Dowiedz się, jak prowadzić dokumentację, zarządzać swoją bankowością i sporządzać rachunki. Dzięki przykładowym formularzom i arkuszom kalkulacyjnym Twój biznes zacznie działać w mgnieniu oka. Nie daj się zwariować! Przygotuj się na rozwój swojego biznesu dzięki pomysłom na zwiększenie przychodów bez zwiększania nakładu pracy. Praca mobilnego fryzjera daje wiele satysfakcji z prowadzenia własnego biznesu.